Кращі поради про те, як заощадити при покупці продуктів

Автор статті:
Кращі поради про те, як заощадити при покупці продуктів
4.5 %) 2 голосів

Пропрацювавши три роки у великому продуктовому супермаркеті, я дізналася дуже багато нового про внутрішній устрій таких магазинів і продуктах, які там продають.

Я особисто спостерігала за тим, як саме люди роблять покупки і скільки грошей вони витрачають в кожен похід (найчастіше, безпричинно багато). Однією з моїх робочих обов'язків було розкладання товару по полицям, і там я дізналася, що від правильного розташування товару безпосередньо залежить його ціна і обсяг продажів.

Як заощадити при покупках

Використовуючи весь свій досвід, я підготувала список порад для тих, хто хоче не тільки запастися їжею, а й заощадити при цьому пристойну суму грошей.

1. Читайте рекламні оголошення в магазині уважно, немов фінансист, який вивчає економічний журнал.

Продуктові супермаркети витрачають величезні суми на рекламу в газетах, і роблять вони це зовсім не просто так. Дуже часто в таких магазинах трапляються дійсно вигідні акції, які багато покупців просто не помічають. І якщо ви хочете здійснювати покупки з розумом, доведеться навчитися цим маленьким хитрощам, особливо, якщо в межах вашої досяжності є кілька великих супермаркетів.

Постійно порівнюйте ціни в цих магазинах на різні товари, і не дайте себе обдурити привабливою рекламою, в якій магазини говорять про «грандіозного розпродажу» або «найнижчою ціною в місті». Тільки чиста математика. Зрештою, вміло використовуючи різницю цін в різних магазинах, ви непогано заощадите.

2. Збирайте дисконтні купони.

Може здатися, що збирання купонів - це щось дуже нудно і старомодне, більше підходяще бідної пенсіонерки, вирізати їх з газет іржавими затупленими ножицями. Однак вони дійсно допомагають економити. Вони та сама крапля, яка точить величезний камінь цін на продукти. Але є деякі нюанси, про які варто пам'ятати, якщо ви не хочете дійти до істерики, намагаючись розібратися з купою купонів вже в магазині на касі.

  • По-перше, вам потрібно якось організувати їх зберігання. Якщо ви почнете просто запихати їх в шафу, сподіваючись в потрібний момент знайти саме той купон, який вам необхідний, то ви помиляєтеся. Розкладіть їх по декількох стопках, в залежності від числа, коли закінчується їх дію, і категорії продуктів, на які поширюється знижка. Відразу викидайте купони з вичерпаним терміном дії.
  • По-друге, читайте все, що написано дрібним шрифтом. Так, повторюся, навіть найдрібніший шрифт. І довіряйте своїй інтуїції. Якщо здається, що знижка, яку пропонують по купону, занадто гарна, щоб бути правдою, швидше за все, вона не так вже й хороша. Або ж вона поширюється на настільки обмежену кількість товару, що він вже закінчиться в магазині до того моменту, коли ви туди підете.

3. Шукайте хліб і молочні продукти з уцінкою.

Поки я працювала в супермаркеті, інший моїм обов'язком було регулярно виглядати на полицях молочні продукти з терміном реалізації. На такі продукти ми ставили наклейку з 50% знижкою. Те ж саме робили в хлібному відділі.

Якщо вам потрібен хліб або молоко, яке ви точно вживайте протягом дня-двох, то ця пропозиція дуже вигідно, з урахуванням постійно зростаючих цін на ці продукти. Коли я тільки почала працювати там, баночка йогурту коштувала близько 15 рублів, а зараз 20 рублів вже з урахуванням знижки. Кілька днів тому я шукала собі що-небудь на перекус в тому магазині і виявила величезну бутель йогурту всього за сорок рублів з уцінкою.

Якщо вас бентежить фраза про те, що у таких продуктів закінчується термін реалізації, можете не турбуватися. Запам'ятайте, що для кожного продукту в магазині на ціннику зазвичай виставляється дві дати: перша - дата реалізації, друга - термін придатності. Дата реалізації - це день, до якого магазин зобов'язаний продати товар. В іншому випадку він вилучається і утилізується. Термін придатності - це день, після якого продукт буде псуватися і стане непридатним для вживання в їжу. Ці дати зазвичай відрізняються один від одного на тиждень.

Так що побоюватися за своє здоров'я вам не доведеться. Молочні продукти за такими акціями будуть їстівні ще протягом тижня, хоча особисто я рекомендую вжити їх швидше. Хліб з уцінкою краще з'їсти за день.

4. Не ведіться на акції на кшталт «Купи два / три / п'ять і отримай один безкоштовно»

Особливо, якщо ви заздалегідь не планували купити більше одиниць цього товару, тому що тоді ви в підсумку витратите більше грошей, що робить саму концепцію економії безглуздою. А сенс в тому, щоб заощадити більше, а не витратити більше, просто тому, що на велику кількість товару встановлено знижку.

5. Зачекайте, поки дорогі продукти не подешевшає, а потім закупити по повній.

Добре заощадити вам вдасться вже при знижці 20-30% на товар. 50% стануть воістину золотою жилою, а тотальні розпродажі - ейфорія для покупця.

Проте, як я вже говорила вище, не купуйте товар, якщо на сто відсотків не впевнені, що будете ним користуватися. Немає сенсу купувати щось тільки через знижки.

За правилом великого пальця, якщо товар, який вам подобається, з часом дорожчає, почекайте, поки він не потрапить в розпродаж, а потім купите його у великій кількості. Наприклад, мій улюблений суп зараз коштує близько ста рублів. Я чекаю акції «Купи чотири - отримай два безкоштовно» і він виходить мені всього по 66 рублів.

6. Не соромтеся купувати продукти фірмової марки магазину.

Залежно від вашого фінансового становища і смакових переваг, продукти фірмової марки магазину цілком можуть стати для вас справжньою паличкою-виручалочкою, адже зазвичай вони коштують набагато менше, ніж аналогічні товари інших брендів, представлених в магазині. У більшості випадків вони мало відрізняються за смаковими якостями.

Хоча зрідка вони і бувають трохи гірше, так що тут постає питання про те, наскільки вам дійсно хочеться їсти і скільки грошей ви готові на це витратити. До того ж, фірмові продукти є практично у всіх великих і поширених магазинах.

7. У відомих мережевих магазинах ціни не завжди найнижчі.

Як і багато студентів, я була вкрай обмежена в коштах під час навчання в університеті. Тому я була дуже вибіркова в виборі продуктового магазину і регулярно переглядала рекламні буклети, які потоком сипалися на мою поштову скриньку.

Я отримувала безліч купонів і повідомлень про знижки, і так я з подивом дізналася, що в деяких великих мережевих магазинах ціни не завжди найвигідніші. Набагато дешевше багато продуктів я могла купити в невеликому гастрономі поруч з будинком.

Мораль цієї історії така - не варто ходити за покупками бездумно. Спочатку виконайте деяку «домашню роботу».

8. Купувати чи не купувати ... оптом?

Я дізнавалася думку безлічі людей з приводу оптових закупівель у великих гіпермаркетах, і з'ясувала, що це не завжди найкраще рішення. У таких магазинах ціни дійсно нижче, за рахунок оптових продажів індивідуальним покупцям. І це може стати ідеальним варіантом для вас, якщо вам потрібно купити велику кількість продуктів. У таких магазинах це робити вигідніше, ніж в маленьких гастрономах. Однак ж у цієї медалі є й зворотний бік.

Повз одного з таких магазинів в дитинстві я проходила щотижня по вихідним і помітила, що там люди купують набагато більше продуктів, ніж зазвичай, а значить, витрачають більше грошей. Гіпермаркети вдають із себе, по суті, величезні склади, забиті всім, що можна собі уявити, і дуже складно не піддатися спокусі купити відразу все і побільше, не звертаючи уваги на ціну до тих пір, поки не доведеться розплачуватися на касі. А коли людині озвучують загальну вартість покупок, йому зазвичай стає занадто соромно йти на поступки і викладати продукти назад.

Я рідко роблю покупки в таких магазинах, але відповідний епізод мультфільму South Park розповість вам про проблему наочно.

В цілому, робіть покупки з розумом!

Питання, які вам слід задати собі в першу чергу перед походом в магазин - це «Скільки продуктів мені зараз дійсно потрібно купити?», А також «Чи достатньо у мене сили волі, щоб не купувати те, в чому немає необхідності?» Якщо вам потрібні продукти для п'яти або більше осіб, сміливо йдіть в оптові супермаркети. Якщо ж ні, швидше за все, вам доведеться зробити деякі обчислення, щоб купити продукти по саме вигідною ціною.

Нарешті, у великих мережевих магазинів є ще одна перевага перед маленькими гастрономами - в них діють різні бонусні програми. Це означає, що за покупки в цій мережі магазинів ви отримуєте бонуси, які можете витратити якось ще - оплатити частину покупок в майбутньому або отримати знижку в інших місцях, що належать цій мережі, наприклад, на автозаправці.

Ви згодні зі статтею? Тоді натисніть Чи подобається в Facebook. Ви не згодні зі статтею, тоді натисніть Твитнуть.

Будь ласка, напишіть, що ви думаєте в коментарі.

Додати коментар

Вашу адресу електронної пошти не буде опублікований.

12 - 1 =